معرفی تصویری نرم‌افزار جیرا

در این قسمت می‌توانید به صورت تصویری با محیط نرم‌افزار حیرا به عنوان یک نرم‌افزاری که توانایی تعریف گردش‌های کاری را دارد، آشنا شوید.

کارتابل در نرم‌افزار اطلسین جیرا

کارتابل یکی از اجزای مهم هر نرم‌افزار اتوماسیون اداری است، در جیرا می‌توان به تعداد نامحدود کارتابل داشت، کارتابل می‌تواند به صورت اختصاصی برای یک کاربر ساخته شود، به عنوان مثال کارتابل‌های مدیریتی مخصوص مدیرعامل شرکت، و یا کارتابل می‌تواند به صورت اشتراکی برای چندین کاربر باشد، یک مثال کاربردی در این مورد کارتابل مشترک برای پرسنل واحد اداری جهت رویت فرم‌های در جریان واحد اداری است.

 

خلاصه یک فعالیت در اتوماسیون اداری جیرا فارسی

در جیرا می‌توان فعالیت‌های متفاوتی را بسته به نیاز هر شرکت تعریف کرد تا طبق گردش‌کاری خاص خودش، فعالیت‌ها انجام گیرد. هر فعالیت از حداقل یک فرم و چند تأیید (یا عدم تأیید تشکیل شده است.) همانطور که در شکل قابل مشاهده است، یک مرخصی ساعتی از طریق اتوماسیون اداری جیرا درخواست شده است. باقی اطلاعاتی که می‌توان از صفحه فعالیت مشاهده کرد به ترتیب زیر است: نوع مرخصی: استحقاقی درخواست کننده: امیرحسین قزلباش مسئول تأیید: عادل پور فردوس تهرانی همچنین فیلدهای تاریخ مرخصی درخواست شده، تاریخ تأیید توسط مدیر مربوطه و … را می‌توان در صفحه فعالیت مرخصی مشاهده نمود.

 

قسمت تاریخ در اتوماسیون اداری جیرا

یکی از قابلیت‌های خوب جیرا، در ثبت زمان (تلفیقی از تاریخ و ساعت) برای تمامی کارهای انجام شده است. فرض کنید که پرسنلی درخواست اداری محول شده به وی را تأیید می‌کند، نرم‌افزار به صورت اتوماتیک زمان تأیید وی را برای پیگیری‌های آتی ثبت و نگه‌داری می‌کند. در تصویر بلوک زمان را در نرم‌افزار جیرا مشاهده می‌کنید.

 

تاریخچه فعالیت در نرم‌افزار جیرا

در جیرا، هر فعالیتی پس از شروع دارای یک تارخچه منحصر به فرد است. این بلوک در پایین صفحه هر فعالیت قابل مشاهده می‌باشد. در تاریخچه فعالیت تمامی یادداشت‌ها (معادل پاراف در سیستم کاغذی) و اقدامت انجام گرفته روی فعالیت به تفکیک فرد و تاریخ ثبت آن نشان داده می‌شود. همچنین از قسمت گردش کار می‌توانید روال تأیید و یا عدم تأیید فرم مربوطه را مشاهده نمایید.

 

قسمت افراد درگیر فعالیت در اتوماسیون اداری جیرا

یکی دیگر از قسمت‌های هر فعالیت در نرم‌افزار اطلسین جیرا، بلوک افراد مرتبط با فعالیت است. در این قسمت می‌توانید به سرعت ملاحظه نمائید که چه کسی درخواست مربوطه را در سیستم ثبت نموده و چه فردی مسئول تأیید آن است. همچنین در صورتیکه افراد دیگری بنا به ماهیت فعالیت نیاز به مشارکت در انجام فعالیت را داشته باشند، در این بلوک قابل مشاهده است.

 

کارتابل جیرا و فعالیت‌های محول شده

بار هم برگردیم به کارتابل نرم‌افزار جیرا، یکی از قسمت‌های مهم نرم‌افزار بلوک مشاهده فعالیت‌های محول شده به هر پرسنل است. کافی است پرسنل مربوطه در سیستم لاگین کرده و فعالیت‌هایی که به وی ارجاع داده شده است را مشاهده نماید.

 

آخرین اقدامات انجام شده در کارتابل جیرا فارسی

هر کارتابل می‌تواند دارای قسمتی باشد که آخرین فعالیتهای انجام گرفته را به کاربر جاری نشان دهد. توجه کنید که این قسمت دارای یک محتوای متغیر با توجه به سطح دسترسی تعریف شده برای هر فرد است، مثلاً پرسنل می توانند در این بخش مرخصی خودشان را ببینند و مدیر امور اداری تمام فعالیت‌های انجام گرفته در مورد مرخصی‌های پرسنلی را می‌تواند در این بلوک مشاهده نماید.

 

پاراف نامه اداری در اتوماسیون اداری جیرا فارسی

اگر با سایت‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توئیتر پلاس و یا اینستاگرام کار کرده باشید، احتمالاً منشن شدن یا به عبارتی مخاطب شدن یا مخاطب کردن افراد آشنا هستید. در جیرا می‌توانید بر روی هر فعالیت کسی را مخاطب سازید. کاربردش دقیقاً مساوی با پاراف کردن یک نامه اداری برای یک فرد دیگر است.

 

پیگیری فعالیت‌ها در اتوماسیون اداری جیرا فارسی

در نرم‌افزار جیرا می‌توانید به فعالیت‌هایی که برای شما پیگیری انجامش مهم است، علامتی بزنید تا در روزهای آتی برای مشاهده آن به این بخش از کارتابل جیرا مراجعه کنید.

 

با جیرا می‌توانید تمامی گردش های کاری خود را تعریف نموده و از داشتن یک سیستم اتوماسیون اداری چابک و ساده لذت ببرید.